kvällsprommenad

Är nu hemma efter en prommenad på byn med hanna. Hanna är en tjej från min klass. Vi umgås inte så mycket, men ibland händer det. När vi väl är med varandra så är vi oftast fler. Men hur som helst köpte ett par jeans av henne för 500kr. Jag har alltid velat ha sånna jeans, dom är så snygga. När vi ändåså var ute och gick så passade vi på att våldgästa Jennifer en annan tjej i vår klass. Vi pratade för det mesta och bara myste på! Sen så ringde jag pappa för att han skulle få hämta mig för jag hade gått ändå till Öjebyn och det är långt ifrån mig och nära till alla andra så jag bad han hämta mig. Pappa skulle hämta mig på (kullenskolan) en bit därifrån eftersom jag ändå börjat gå. Också börjar jag springa på bussvägen och det kändes som om det var någon som följde efter mig, jag hörde gå steg. Men när jag kollade bak så var det inget där och det var ju märkligt. Jag blir bara rädd när jag tänker på det för igår på skolan så pratade vi om andar. Och Beatrice i min klass har en film på en ande, för hennes mamma kan prata med dom också filmade dom det och man ser att det är en människa men suddigt och för mesta dels är det vitt. Ändå obehagligt. Jag kanske också var så rädd så att jag inbillade att det var något efter mig, men vad vet ju aldrig..Det känndes ändå obehagligt, tur pappa hämtade mig annars hade jag nog hunnit skrämma upp mig själv och sprungit för döden! Nog om det, när jag kom hem så har jag och pappa suttit och pratat i ca 1 timma om gymnasiet, typ vilken linje jag ska söka in på och sånt. Det är inte lätt dedära. Jag menar, vem vet vad den vill bli när den den är stor när man går i 9an? Jag vill ändå bli psykolog och hjälpa människor. Jag vet att det blir mycket skola och mycket plugga efter gymnasiet för då får man gå högskola i ca 5år men om det är det jag vill så ska jag nog göra det. Jag menar då känar jag ju multon medans andra kanske känar 20 tusen. Eller det beror ju på vad man går. Men vi får se vad det blir. Är ju ändå sugen på bygg också, men det är så höga betygskrav och jag vet inte om jag skulle klara av det. Men strunt i det nu. Nu är kl 21.53 hade tänkt ta mig nå kvällfika och sedan lägga mig i sängen och titta på en film tills jag somnar. Vi hörs imorgon, godnatt!

Det blev ett ganska långt inlägg men mer att ta del av ellerhur?:)

Kommentarer
Postat av: =)

jag tycker du ska gå omvårdnans ;> en jätte rolig linje med jobb då du går ut och du behöver itne läsa vidare om du inte vill, mkt praktik också och det är bra !

/ E

2008-10-21 @ 22:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback