kalamark






Lördagskvällen spederades med dessa i kalamark i min stuga. Innan vi åkte dit åkte jag och sofie på willys för att inhandla kvällsfika, frukost och massa gottigheter. När vi anlände till kalamark så tände vi ljus och fixade i ordning. När grabbarna dök upp fick dom starta en brasa. Vi umgicks och spelade spel ändå fram tills "någon" skrämde livet ur oss. Vi alla hörde nått ljud.. ingen visste vad. Vi skyllde på att det var en fågel på taket. Vi hörde nånting igen och vi skyllde på att det var i från kamin. Efter många om och men så hör vi nånting gnida mot rutan. Fast vi ser ingenting. Grabbarna var runt stugan och kikade.. ingen såg nånting. Det blev lugnt ettag. Jag ringde pappa panikslagen, han svarade inte. Efter några minuter ringa han upp..och ja berättade att det var nån där och jävlades. Pappa försökte säga till mig att vi inbillat oss och att vi inte behöver vara rädda. Sen var det inte nåmer om det. När vi precis skulle börja om att spela spel..så ser vi en person stå och stirra rakt in i rutan..en mask. Sofie kutar upp på loftet och gömmer sig helt panik slagen. Och det fortsatte, vi hittade aldrig någon. Vi ringde runt till alla möjliga och frågade om det var dom, men icket det. Grabbarna tog järnrör och sprang runt stugan, men fortfarande såg vi ingen. Sen började jag tänka efter..ingen har varit på min stuga eftersom vi inte haft den så länge, ingen vet var den ligger. Så jag började ana att det kanske var pappa. Fast då tänkte jag..nää inte är det han, han jobbar ju imorgon tidigt på morgonen. Pappa ringer mig och säger: jag läste nyss piteå-tidningen det står att en från psyket har rymt. Haha, jag dog lite. Jag började då fundera om det var han eller om han bara ville jävlas. Det fortsatte hit och dit, hände massor mer..orkar inte ta upp allt. Tillslut så hade " dom skyldiga " fått fast, felix, calle och linus och gjort upp en plan med dom att dom skulle skrämma oss. Så dom kommer till stugan och berättar att dom ska leta efter någon bil, alltså gå iväg från stugan en bra bit. Alltså lämnades jag och sofie i stugan ensamma och jaaaa just då dyker masken upp och bankar på dörren. Vi skriker på felix och dom.. dom lotsas som om dom inte fattar nånting. Tillslut kom det fram vem det var och ja, vill ni veta? hur omoget det än låter.. så var det min pappa och hans kompis som var och skrämde oss hela kvällen. Efteråt så tyckte vi nog alla att det hade varit jävligt kul..det livade upp stämningen lite. Även pappa och kent hade haft kul. Haha! Det roligaste av allt var ju att jag tror även killarna var skrämda, tills dom fick reda på att det var daddy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback